Definició
En un espai de temps mÃnim.
En dir-los que anà vem a la platja, es van posar els banyadors en un batre d’ulls.
En un batre d’ulls va desaparèixer de la sala; no vam tenir temps ni de saludar-lo.
També: en un tancar i obrir d’ulls; en un girar (o en un girant) d’ulls
Etimologia de batre
Del llatà battuere, en llatà vulgar battere, provinent probablement d’una altra llengua indoeuropea, segurament el cèltic.
Usos
Entrava en escena de frac i pantalons
Joan Brossa, «Fregoli», dins Poemes de ParÃs (1956)
ajustats fins al genoll, amb un clavell
blanc al trau, i recitava el pròleg
de la farsa. Després reapareixia
transformat en marit, inspector
de policia i successivament
en la muller, en un jove amant
i en un vell, sord com una tà pia;
tot això canviant en un batre d’ulls
i cantant de barÃton, de contralt,
de tenor o de baix. El públic
dubtava que fos un artista sol
el qui feia tots els papers.
                                           A l’últim
el reclamava en escena i cada vegada
entrava amb el frac de color diferent.«Tenc una fam que m’alça», va confessar Francesca Bennà ssar a la Batlessa. «No passis à nsia. Sempre ens oferiran quatre bessons d’ametla i un glop de Delapierre», va animar-la ella. I aixà va ésser. Els cacauets s’acabaren en un batre d’ulls, perquè l’art fa entrar en gana. AixÃ, rosegant cacauets i amb una copa a la mà , la Batlessa va fotografiar-se amb l’artista que havia penjat la seva obra a les parets.
Llorenç Capellà , «La nit de l’art» (Diari de Balears, 27 de setembre del 2004)
Tema de la setmana
Com bé sabem, amb les parts del cos podem construir moltes expressions. Les que veurem aquesta setmana, però, tenen una altra cosa en comú: en un tres i no res eixamplarem una mica el nostre vocabulari per expressar la idea de rapidesa en l’acció.Â

En anglès, “in the blink of an eye; (in / like / quick as) a flash; in two shakes of a lamb’s tail; before you can say Jack Robinson”
Military theorist Carl von Clausewitz stressed the significance of grasping the fundamentals of any situation in the “blink of an eye” (coup d’Å“il).
Military taxonomy
World Heritage Encyclopedia