Enigmots anteriors: < el primer… < el segon… < el tercer…
L’enigma de dijous passat tenia set lletres però atenció, perquè calia dir-lo en plural (com el de dilluns): «Diuen, sense manies, que els seus marits són uns ases». O anem agusant l’enginy o és que estem abaixant el nivell, perquè vam rebre un total de 148 respostes de les quals la immensa majoria (135) eren encertades: SOMERES. Algú va objectar que era tenir la màniga una mica massa ampla considerar els ases com els marits de les someres, ja que per ajuntar-se no passen per l’església ni el jutjat, i suposem que els qui van respondre MULLERS o ESPOSES devien pensar una cosa semblant. Potser la resposta DONASES feia un joc de paraules amb donasses i ases, però i HOMENÀS? Més respostes equines: MULASSA, EGUINES, BRAMEN i ETZIBEN (una guitza?). I tres de miscel·lànies, per acabar: SÒMINES, BRAOLEN i AFERMEU.
El quart dels cinc llibres d’Avel·lí Artís-Gener és per a Loreto Serrancolí Soldevila, de Sant Vicenç de Torelló (Osona).
Demà resoldrem l’últim enigma… i sortejarem l’últim llibre! No perdeu les esperances! Tot i que us avancem que la cosa està mooolt disputada.

Comentaris recents
malapler
de mal plaer, amb disgust, de mala gana; desplaer ...
malagradós -osa
No m'aclareixo amb aquest diccionari... Que vol d...
malapler
A mi em sona a "mal plaer"......
malentendre
L'expressió figurada SORTIR-NE (conservada a les ...
malagradós -osa
"si n'hi ha CAP?" Desagradable és més genèri...