El 1916 la companyia de cautxú i vulcanitzats U.S. Rubber (Connecticut, EUA) buscava una marca per a unes sabates de sola vulcanitzada. Després de rumiar-s’ho molt, van triar Peds, nom inspirat en el llatí pes, pedis ‘peu’. Però es van trobar que ja estava registrat i el van modificar lleugerament: Keds.
El 1967 U.S. Rubber va canviar el nom per Uniroyal i es va comercialitzar fora dels EUA. Així van arribar els Keds, que potser no haurien tingut la mateixa sort si s’hagués mantingut el nom de Peds previst inicialment. Aleshores potser haurien triomfat els Kids, de la casa italiana Diadora.
Cal pensar que l’arrelament de keds com a nom comú devia dependre de la xarxa de promoció i distribució comercial en el moment de més auge de la marca, de manera que on no van arribar els keds (nom masculí), van triomfar les vambes (femení) i viceversa.
- Ramon Solsona, A paraules em convides (Barcelona: Columna, 2005), pàg. 260
Comentaris recents
cara de pomes agres
Segons recull la Paremiologia catalana comparada d...
cara de pomes agres
Llegint el llibre Me'n record d'Emili Man...
babel
Balla amb Babel. Contra l'absolutisme lingüístic...
babel
Hi ha un llibre de Joan-Lluís Lluís que en parla...
anar lluny d’osques
Jo conec l'expressió "anar errat d'osques", feta ...