Enigmots anteriors: < el primer… < el segon… < el tercer…
L’enigma de dijous passat tenia set lletres però atenció, perquè calia dir-lo en plural (com el de dilluns): «Diuen, sense manies, que els seus marits són uns ases». O anem agusant l’enginy o és que estem abaixant el nivell, perquè vam rebre un total de 148 respostes de les quals la immensa majoria (135) eren encertades: SOMERES. Algú va objectar que era tenir la màniga una mica massa ampla considerar els ases com els marits de les someres, ja que per ajuntar-se no passen per l’església ni el jutjat, i suposem que els qui van respondre MULLERS o ESPOSES devien pensar una cosa semblant. Potser la resposta DONASES feia un joc de paraules amb donasses i ases, però i HOMENÀS? Més respostes equines: MULASSA, EGUINES, BRAMEN i ETZIBEN (una guitza?). I tres de miscel·lànies, per acabar: SÒMINES, BRAOLEN i AFERMEU.
El quart dels cinc llibres d’Avel·lí Artís-Gener és per a Loreto Serrancolí Soldevila, de Sant Vicenç de Torelló (Osona).
Demà resoldrem l’últim enigma… i sortejarem l’últim llibre! No perdeu les esperances! Tot i que us avancem que la cosa està mooolt disputada.
Comentaris recents
cara de pomes agres
Segons recull la Paremiologia catalana comparada d...
cara de pomes agres
Llegint el llibre Me'n record d'Emili Man...
babel
Balla amb Babel. Contra l'absolutisme lingüístic...
babel
Hi ha un llibre de Joan-Lluís Lluís que en parla...
anar lluny d’osques
Jo conec l'expressió "anar errat d'osques", feta ...