xut creuat Xut en què la pilota descriu una trajectòria molt esbiaixada respecte de la línia de gol.
xut de cullera o cullera Rematada consistent a fer un xut d’esquena a la porteria mantenint un peu en contacte amb el terra.
xut de tisora o tisora Rematada de la pilota en què el jugador, en l’aire, simula colpejar la pilota amb un peu i xuta amb l’altre, amb un moviment de cames que recorda el d’unes tisores.
xut llarg Acció ofensiva consistent a llançar la pilota endavant amb força, amb la intenció de prosseguir la jugada d’atac gràcies a una rematada o a un bon control d’un company d’equip.
Un xutador és un jugador que xuta, especialment el que es caracteritza per la seva habilitat i potència en xutar.
Xutar és fer un xut. Xutar a barraca és xutar a boca de canó. Xutar a trencar és xutar a porteria amb tota la potència.
Rudolf Ortega, Diccionari de futbol (Barcelona: Edicions 62, 2003)
Com en podem dir, d’un xut molt fort? Vegeu-ne uns quants sinònims a cacau.
Comentaris recents
boga
Amb la boga, arribem a plantes d'aiguamolls, amb a...
vímet
Crec que avui és pertinent recordar-nos de Gata d...
espart
"És més fals que una corda d'almasset". Enric Va...
espart
Amb l'espart a Palafrugell se'n fan cofes...
espart
En grec àtic i en grec modern sparte és...