El que m’interessa és la sensibilitat racional, o la racionalitat emotiva: això és el que jo vull transmetre. I això és, per exemple, el que trobe en gran part de l’obra de Bach, sobretot en L’art de la fuga o en les Suites per a violoncel, o en Les variacions Goldberg, que són obres enormement racionals, funcionen com mecanismes matemàtics. Bé, aquesta racionalitat em transmet un punt de sensibilitat que ho supera tot, que és quasi divina, és el punt màxim del plaer estètic. L’èxtasi, que en grec significa «posar-se fora de si mateix», és també això: és el contacte amb alguna cosa que no saps definir.
Joan F. Mira en conversa amb Pere Antoni Pons a La vida, el temps, el món (Publicacions de la Universitat de València, 2009), pàg. 246
Comentaris recents
fer més voltes que el vint-i-nou
A Palafrugell se'n diu voltar com un porc ...
desaforat -ada
Oh, que ben explicat l'embriagament d'una lectura ...
anar a la saga (d’algú o d’alguna cosa)
En un poble d'arrel surera com Palafrugell, va der...
gibrell
Jo encara he vist a la meva iaia escurar o rentar ...
arregussar
Retrossar sembla un gal·licisme. Esteu segurs que...